Ferrari 412T2 - Yankiemodels

yankiemodels
Prejsť na obsah

1995
Jazdci: Jean Alesi GP Kanady
          Gerhard Berger GP Kanady
          Jean Alesi GP Europy
          Gerhard Berge GP Nemecka
          Michael Schumacher test Estoril


Mierka: 1:24
Autor: Marian Rusnák
Kód: M.R.Model 004, 005
Ferrari 412T2 skonštruoval Johna Barnarda a Gustav Brunner, v britskej vývojovej firme Ferrari. Oproti väčšine tímov v roku 1995 Barnard upustil od dizajnu „zvýšeného nosa“, ktorý Ferrari používalo predchádzajúce tri sezóny. Bolo to posledné „nízkonosé“ Ferrari a jediné auto, ktoré poháňal 5-ventilový motor V12 Ferrari a vôbec posledný motor Ferrari V12.
Konštrukcia auta bola do značnej miery ovplyvnená veľkými zmenami predpisov, ktoré nariadila FIA po smrti Rolanda Ratzenbergera a Ayrtona Sennu v roku 1994. Boli prijaté postatné opatrenia na zlepšenie bezpečnosti áut. Okrem iného bol objem motorov znížený z 3 500 ccm na 3 000 ccm a okolo prilby vodiča pribudli nové bočné ochranné konštrukcie. Predné a zadné krídla boli tiež zmenené, aby sa znížil prítlak a tým aj rýchlosť v zákrutách.
Auto sa ukázalo ako progresívny krok vpred v porovnaní s predchádzajúcim modelom 412 T1. Od prvých testov bolo auto veľmi rýchle, dobre ovládateľné s ľahkou možnosťou nastavenia. Napriek tomu Jean Alesi získal s autom len jedno víťazstvo v Kanade, k tomu pridal ešte 4 druhé miesta, 4 piate miesta a so ziskom 42 bodov skončil v šampionáte piaty.
Gerhard Berger získal jedno pole position v Belgicku a celkovo skončil v šampionáte šiesty so ziskom 31 bodov za 6 tretích, 2 štvrté a jedno šieste miesto.
V pohári konštruktérov skončilo Ferrari so ziskom 73 bodov tretie za Benettonom a Williamsom. Lepšiemu umiestneniu bránilo aj to, že Alesi nedokončil 8 a Berger 7 pretekov.
Alesi aj Berger prešli na sezónu 1996 do Benettonu. Vo Ferrari ich nahradili Michael Schumacher a Eddie Irvine. Schumacher testoval 412 T2 už v roku 1995 a vyhlásil, že auto je "dosť dobré na to, aby vyhralo majstrovstvá sveta." To sa následne aj stalo, ale až v roku 1999 po predchádzajúcich troch druhých miestach a Schumacher sa na Ferrari stal opäť majstrom sveta až v roku 2000.

Technické údaje:
Motor – atmosférický Ferrari 044/1, 75° V12, 5 ventilov na valec
Objem valcov – 2997 cm3
Výkon – 515 - 559  kW pri 17 000 ot/min
Prevodovka – poloautomatická sekvenčná Ferrari 6 stupňová
Podvozok - Ferrari 647, monokok z kompzitu uhlíkových vlákien a voštinovej štruktúry
Predná náprava - dvojité lichobežníkové ramená
                         odpruženie torznými tyčami cez tlačnú tyč
Zadná náprva - dvojité lichobežníkové ramená
                      odpruženie torznými tyčami cez tlačnú tyč
Rozmery d, š, v – 4380, 1995, 980 mm
Rozhod predných kolies – 1690 mm
Rozchod zadných kolies – 1605 mm
Rozvor náprav – 2915 mm
Hmotnosť – 595 kg
Pneumatiky - Goodyear
© Yankie models 2023
Návrat na obsah