Porsche 962 CK6 - Yankiemodels

yankiemodels
Prejsť na obsah

Le Mans 1992
Tím: Kramer Porsche Racing
Jazdci: Manuel Reuter, John Nielsen, Giovanni Lavaggi

Mierka: 1:24
Autor: Ján Priškin
Séria športových prototypov Porsche mala počas dvoch desaťročí konkurencieschopnosť na najvyššej úrovni. Na celom svete zaznamenala viac výhier, ako akékoľvek iné pletkárske vozidlo predtým alebo potom.
Model 956 dominoval okamžite od chvíle ako v roku 1982 vyrazil na pretekársku trať, rovnako ako jeho priamy potomkovia 962 a 962C. Model 962 C využival vôbec po prvý krát monokokový podvozok Porsche, ktorý bol vyrobený z jednej vrstvy hliníkového plechu.
Spoločnosť Kremer Racing bola založená v roku 1962 bratmi Manfredoma a Erwinom a začala sa špecializovať na úpravy pretekárskych áut značky Porsche. Tím nielenže úspešne závodil s autami Porsche, ale preslávil sa hlavne vozom Porsche 935K3, ktoré dominovalo v závodoch GT na konci 70-tich rokov. V roku 1979 dokonca dosiahlo v Le Mans víťazstvo.
Po smrteľných nehodách, pri ktorých prišli o život Štefan Belof  (SPA Francorchamps 1985), Manfred Wilkelhock (Mosport Park 1985) a Jo Gartner (Le Mans 1986) bolo zrejmé, že v hliníkových rámoch automobilov Kremer bol problém s tuhosťou, to znamená, že pilotom neposkytovali dostatočnú ochranu v prípade nehody. Kremer preto poveril brita Johna Thompsona aby navrhol tuhší hliníkový rám. V dôsledku toho začal Kremer označovať svoje vozidlá označením Ck6, aby ich odlíšil od štandardných 962C. Vďaka spolupráci s firmou TC Prototypes, vývoj modelu Ck6 pokračoval až do roku 1990. Neskôr vozidlá dostali ešte sofistikovanejší podvozok s uhlíkových vlákien a s úspechom pretekali až do roku 1993.
Závod 24H Le Mans sa v roku 1992 konal v dňoch 20.-21. Júna.  Na štart sa postavilo 24 vozidiel skupiny C a preteky dokončilo 14 vozidiel. Víťazom pretekov sa stal automobil Peugeot 905B. Druhý Peugeot 905B dokončil preteky na 3. Mieste. Pre Peugeot bolo samozrejme otázkou národnej hrdosti a prestíže poraziť japonských vyzývateľov Toyotu TS010 a Mazdu MXR-01, ktorý skončili na druhom a štvrtom mieste. Iba 58 sekúnd za Mazdou sa na piatom mieste umiestnil Trust Racin Team s Toyotaou 92-V a len krôčik za ním skončil automobil Cogar C28LM Porsche. Siedmy, o jedno kolo späť, bol obľúbený Kremer Porsche 962 Ck6 Manuela Reutera, Johna Nielsena a Giovanniho Lavaggiho.

Technické údaje:
Motor – Porsche, plochý preplňovaný 6 valcový "boxer"
Objem valcov – 2994 cm3
Výkon – 589 kW pri 8200 ot./min
Prevodovka – Porsche, manuálna 5 stupňová
Rozmery d, š, v – 4902, 1999, 996 mm
Rozhod predných kolies – 1634 mm
Rozchod zadných kolies – 1548 mm
Rozvor náprav – 2750 mm
© Yankie models 2023
Návrat na obsah